Om Anette
Jeg er uddannet sanger og pianist fra Rytmisk Musikkonservatorium i København samt Internationalt Certificeret Suzuki Klaverlærer og derfor medlem af ESA (European Suzuki Association). Jeg har over 35 års undervisningserfaring på alle niveauer og i alle aldre fra småbørnshold til konservatorieforberedende kursusforløb (MGK) og musikkonservatorier. Udover undervisningen har jeg også en karriere som solist.
Om undervisningen
Undervisningen i sang
Jeg underviser i solosang samt holdbaseret sangundervisning på alle niveauer og i alle aldre. Undervisningen tager udgangspunkt i elevens alder og niveau og indeholder bl.a. pædagogiske
indfaldsvinkler fra den internationalt anerkendte Suzuki-metode. I sangundervisningen indgår der blandt andet:
– Grundlæggende sangteknikker og principper for sund stemmeføring med udgangspunkt i stemmeforskeren Cathrine Sadolins metodik
– Kropsbevidsthed bl.a. i forhold til vejrtrækning og kropsholdning
– Styrketræning i det omfang, det er relevant for sund stemmeføring
– Performance og musikalsk udtryk herunder tekstfortolkning og melodisk forståelse
– Generel musikforståelse og musikteori i det omfang, det er relevant
Undervisningen i klaver
Jeg underviser i klaver for begyndere og let øvede i alle aldre. Den pædagogiske indfaldsvinkel er den internationalt anerkendte Suzuki-metode. I klaverundervisningen indgår der blandt andet:
– Nodelære
– Akkordlære
– Akkompagnement og brugsklaver
– Improvisation
– Teknisk, rytmisk og teoretisk musikforståelse
– Musikalsk udtryk
– Kombination af sang og klaverundervisning, hvis eleven ønsker det
Undervisers genre
Jeg kan i kraft af min uddannelse og sine mange års erfaring som musiklærer og solist undervise i de fleste musikalske genrer.
Den første lektion
Jeg lægger stor vægt på, at den enkelte elev føler sig tryg og godt tilpas i det musikalske rum, der skabes. Jeg har arbejdet med musik hele mit liv og kan derfor tilpasse undervisningen, så den enkelte elev oplever kontinuerlig musikalsk fremgang.
Børn
Jeg har rigtig gode erfaringer med at undervise børn efter Suzuki-metoden. Metoden er også kaldet ”modersmålsmetoden”. Den læner sig op ad den måde, vi lærer at tale på ved først at lytte og
efterligne og derefter lærer vi at læse og skrive. Jeg har beskæftiget mig i mange år med børne- og ungeundervisning og har erfaret, hvor vigtig forældrenes rolle er for barnets musikalske udvikling. Derfor skal du som forælder også være med til al undervisningen samt hjælpe barnet med at øve derhjemme. Et barn kan generelt starte med at lære et instrument fra 4 til 5-års alderen.