Om Bjarke
Jeg er uddannet musikpædagog fra Aalborg Universitet, med kontra- og elbas som hovedinstrumenter samt speciale om den musikpædagogiske metode Music Mind Games virkning i folkeskolens musikundervisning, hvilket har givet mig nogle gode redskaber til undervisning.
Efter endt uddannelse er jeg blevet opmærksom på, at jeg har fået to sider af min profil. En som musiker og en som musikpædagog:
Udøvende musiker
• Som udøvende musiker har jeg spillet i forskellige jazzsammenhænge i Aalborg, hvor jeg har spillet en stor del af hvert inden for swing, blues, cool, bebop, fusion og nordisk jazz. Som kombination med det har jeg også berørt genrerne pop, rock, soul og funk med elbassen som foretrukne instrument.
Om undervisningen
• Som musikpædagog har jeg erfaring med at aktivere børn helt ned til 1-års alderen med forskellige sang- og bevægelseslege for at give dem trygge og gode oplevelser med musik tidligt i deres liv. Min typiske ”undervisning” med dagplejebørn varer en lille times tid og foregår på hold af 4-5 børn i samarbejde med en pædagog. I dette arbejde er jeg opmærksom på hvilket humør børnene er i, da dette kan være afgørende for hvilke sange og aktiviteter, de har lyst til at være med til.
Hvad lægger jeg vægt på i undervisningen
Generelt set lægger jeg meget fokus på at eleven skal kunne se sig selv i det, vi laver i undervisningen. Det vil sige, at eleven skal kunne stå inde for, at det han eller hun præsenteres for rent faktisk interesserer ham eller hende. Jeg søger at møde eleven på det niveau, han eller hun har og herefter at løfte dette ved gradvist at øge udfordringsniveauet.
Rent indholdsmæssigt søger jeg at indføre eleven i diverse teknikker til at spille musik og til at tænke musikalsk. Dette indeholder både det at spille og øve sig, men også i høj grad at lytte til rigtig meget musik, da en intensiv lytning også kan være med til at åbne ørene for nye muligheder. I forlængelse heraf inddrager jeg også nodelære og elementær hørelære og musikteori, da dette også understøtter elevens musikalske udvikling.
Undervisning op til meget øvet niveau
Med min nuværende undervisningserfaring vil jeg kunne undervise elever op til niveauet svarende til meget øvede, med henblik på forberedelse til optagelsesprøver til universitetet eller lignende uddannelser.
Hovedinstrument: Kontrabas og elbas
Bi-instrumenter: Klaver, guitar, musikteori, hørelære og Music Mind Games, sang og stemmeteori, børnemusik (eventuelt på hold), blokfløjte.
50 pct. på introlektionen
Som ny elev får du altid 50 pct. på de første 30 minutter af introlektionen, hvis du som minimum køber et 5-turs kort efterfølgende.