Om Gry
Jeg hedder Gry, er 29 år gammel og har spillet musik og sunget hele mit liv. For mig er det at spille musik en livsnødvendighed, men til tider også uforpligtende tidsfordriv og en måde at være sammen med andre på. Jeg har erfaret, at jo mere jeg har spillet musik, desto større netværk har jeg fået. Det er især fordi de mennesker, jeg har spillet sammen med, er mennesker, der har gjort indtryk på mig og omvendt. Jeg er i øvrigt uddannet pædagog, så jeg har læst en masse sjove tekster om, hvad musikken gør for et fællesskab og enkelte menneskers udvikling heri. Derfor synes jeg også, at alle mennesker fortjener de bedste chancer for at udleve deres største musikerdrømme!
Om undervisningen
Først og fremmest skal det at spille musik være sjovt og rart, og jeg gør alt hvad jeg kan for at gøre den musikalske udvikling og udfoldelse til elevens egen.
Jeg har særligt fokus på:
Klaver
Tonernes placering, akkordopbygning, nodelære, melodistykker, musikteori (særligt funktionsharmonik og bluesharmonik).
Guitar
Tonernes placering, akkordopbygning, nodelære og tabulaturlære, akkordprogressioner, melodistykker og musikteori (særligt funktionsharmonik og bluesharmonik).
Bas
Tonernes placering, nodelære og tabulaturlære, tonalprogressioner, melodistykker og musikteori (særligt funktionsharmonik og bluesharmonik).
Ukulele
Tonernes placering, akkordopbygning, nodelære og tabulaturlære, akkordprogressioner, melodistykker og musikteori (særligt funktionsharmonik og bluesharmonik).
Den første lektion
Før vi går i gang, spørger jeg kort til elevens ambitioner og erfaringer (eks. “hvor længe har du spillet? Spiller du med andre? Skal vi øve op til noget bestemt?”) Jeg har akkorder eller noder med til et stykke musik, alt efter hvad vi har aftalt før mødet. Hvis det er svært at vælge i starten, tager jeg et lille udvalg med, så vi evt. kan kortlægge retningen sammen. Når vi så for alvor starter, vil vi typisk spille en bid af stykket eller sangen af gangen, indtil vi er komfortable med at gå videre. Og vi gentager lige så mange gange, det skal være. 🙂 Til slut taler vi om, hvordan det har været. Hvad var svært? Hvad var sjovt? Og meget gerne, hvad skal vi spille næste gang?