En fremadstormende jazztrommeslager
Jens Emil er en fremadstormende jazztrommeslager og komponist bosat i Aarhus, hvor han lige nu studerer på Det Jyske Musikkonservatorium på sit 3. år.
Jens Emil har de seneste par år gjort sig bemærket på den Aarhusianske jazzscene, hvor han spiller en aktiv rolle bl.a. som fast jamvært og medstifter af Aarhus Jazz Jam. Derudover spiller han i et hav af projekter i alt lige fra bigbands til musicals og ikke mindst som bandleder i sin egen kvintet “Odd Pocket” med Jens Emils egne kompositioner.
Meget stærk i jazz, men også rigtig god til mange andre genrer
Jens Emil er særligt stærk til at udtrykke sig legende indenfor jazzens sprog med en dynamisk og musikalsk tilgang og med en stor kærlighed til skæve taktarter og avanceret rytmik. Derudover er Jens Emil en alsidig musiker med bred erfaring inden for alt lige fra balkan, pop, hip-hop, osv.
Modtaget undervisning af kompetente lærere
Jens Emil har optrådt med flere fremtrædende musikere på den danske jazzscene og modtaget undervisning af kompetente lærere inkluderende Kasper Tom Christiansen, Kristian Leth, Anders Mogensen, Jacob Anderskov mfl., samt Enrique Pla (irakere) og Ruy Lopez-Nussa på sin musikalske rejse til Cuba og Bojan Krstic mfl. på sin musikalske rejse til Serbien.
Om undervisningen siger Jens Emil:
“Jeg har god undervisningserfaring og kan tilbyde lektioner i en tryg og inspirerende atmosfære, hvor eleven vil blive mødt i øjenhøjde. Jeg underviser både nybegyndere, øvede, børn og voksne. Jeg tager altid udgangspunkt i elevens ønsker og behov, og former undervisningen ud fra disse. Her er eksempler på essentielle ting, som vi fx kunne arbejde med: teknik, time, groove, improvisation, nodelæsning, dynamik eller sound. Vi kan dykke ned i lige præcis de genrer, som eleven ønsker at spille og kan lære specifikke numre eller grooves, som eleven ønsker.
Jeg er særligt stærk inden for alt, hvad der har med skæve rytmer at gøre, så hvis dette er et felt man har interesse i, er der mulighed for nørde dette på et meget højt niveau. Det kan både være med basale koncepter omkring odd time, som fx at arbejde med at spille i 5/4, 7/8 osv. eller der er mulighed for at arbejde på et meget avanceret niveau for den øvede trommeslager, med koncepter som kvintoler, septoler, skiftende taktarter, metriske modulationer, polymetrik osv. osv.”