Om Jonas
Mit navn er Jonas, og jeg har spillet musik siden jeg var 8 år gammel. Jeg har gennem mit musikalske liv spillet i alverdens forskellige sammenhæng, alt fra hård rock til jazz og akustisk.
Jeg er i dag selv aktiv musiker med mine egne bands og projekter, der bevæger sig i hiphop, pop, rock, singer-songwriter og jazz genrene.
Jeg har gået på MGK og har været en aktiv del af det nordjydske jazz- og popmiljø. Jeg studerer nu på Musikkonservatoriet i Aarhus. Gennem årene har jeg erhvervet mig et meget stort teoretisk, teknisk og musikalsk overblik, der giver mig mulighed for at kunne sætte mig ind i enhver genre en elev efterspørger at lære.
Jeg er fuld af musikalsk energi og elsker at lege, udforske og opleve alle former for musik.
Undervisning
I min undervisning, sætter jeg sejl efter hvad eleven ønsker at opnå. Hvad end det er at kunne spille sine egne sange på akustisk guitar, spille sin yndlings guitarists fede riffs eller kunne improvisere lange fede soloer i et bandsammenhæng.
Det er vigtigt for mig at eleven har det sjovt med at lære at spille, og ikke føler at det er en pligt der skal opfyldes. Derfor tager jeg altid undervisningen i det tempo eleven giver udtryk for er passende for dem.
Alt efter elevens ønsker og niveau, forsøger jeg også at udvide elevens kendskab til genre, historie og musikforståelse, så det at spille og lytte kan gå op i en større enhed.
I den musikteoretiske undervisning dykker jeg med eleven ned i alt som hedder teori og hørelære. Jeg tager udgangspunkt i elevens mål og niveau og bygger langsomt på i sværhedsgraden af undervisning.
Har eleven en bestemt genre de gerne vil lære om, tager vi udgangspunkt i det, for at gøre undervisningen mest spændende.
Første lektion
Ved min første lektion snakker jeg sammen med eleven om elevens egne drømme, mål og ønsker for undervisningen. Det viser mig hvilken retning jeg skal tage undervisningen i, for at det bliver mest motiverende for eleven.
Derudover vil jeg lærer elevens niveau at kende for at vide hvor vi skal starte fra, samt for at få bedst skub i udviklingen.
Er eleven helt nybegynder, lærer jeg eleven et basalt kendskab til instrumententet, men forsøger hurtigst muligt at få eleven i gang med at spille.