Om Lasse
Jeg har mere end 20 års erfaring som musikunderviser og har arbejdet både på skoler og med enkeltundervisning. Mit undervisningsområde spænder bredt, og jeg har stået for bandtræning, orkestersammenspil, musikteori, musicals, kor, stomp og fællessang. Jeg tilbyder undervisning til begyndere, let øvede og øvede i alle aldre.
Jeg har spillet på mange forskellige instrumenter og i mange forskellige musikalske sammenhænge. Min erfaring spænder fra harmoniorkester og symfoniorkester til folkemusik, big band og mindre grupper som duoer og trioer, hvor jeg blandt andet har spillet tværfløjte og saxofon. I rock og pop og andre moderne genrer har jeg spillet guitar, bas og klaver.
Om undervisningen
I min undervisning lægger jeg stor vægt på, at eleven føler sig set, hørt og forstået. Jeg skaber en tryg og positiv atmosfære, hvor der er plads til at udforske musikken og have det sjovt, uanset niveau. Musikglæden er i centrum, og jeg giver mig tid til at lytte til elevens ønsker og behov.
Musikteorien bliver naturligt integreret i praksis. Vi arbejder med både elevens favoritmusik og musik, som jeg vurderer kan understøtte den musikalske udvikling og forståelse. På den måde får eleven både motivation og et solidt teoretisk fundament for at vokse musikalsk.
Jeg underviser i flere instrumenter:
Guitar og bas: Vi arbejder med grundlæggende teknik, rytme og akkorder, og når eleven er klar, bevæger vi os ind i solospil og improvisation. Fokus ligger på at opbygge en sikker teknik og forståelse for musikkens opbygning.
Klaver: Undervisningen fokuserer på teknik, fingersætning og gehørtræning, og vi arbejder med både klassisk og populærmusik. Jeg inddrager musikteori, så eleven får en dybere forståelse for både akkorder og skalaer.
Tværfløjte og saxofon: Her arbejder vi med vejrtrækning, tonekvalitet og kontrol. Vi spiller både klassiske og moderne stykker og dykker ned i improvisation, når eleven er klar.
Mine elever får adgang til Duolingo, hvor de kan lære noder på en sjov og nem måde – et supplement, der styrker elevens musikalske udvikling og nodelæsning uden for undervisningstiden.