Om Thomas
Thomas Pilkington er 23 år og bor i Århus. På nuværende tidspunkt går han på den konservatorieforberedende skole, Frontsession.
Hans musikteoretiske baggrund blev grundlagt på Mellerup Efterskole, men særligt på Aarhus Katedralskoles musiklinje, hvor han lagde vægt på musikteori samt udøvelse af musik.
Erfaring
Thomas har de sidste 16 år medvirket i forskellige musikalske sammenhænge, og har derfor en bred erfaring med forskellige musikgenrer, som spænder fra traditionel jazz til det mere rockede og selvfølgelig pop. Alle genrer har sin charme.
Undervisning
Thomas har selv været tilkoblet musiklærere og han forstår derfor vigtigheden i deres arbejde i at give børn og unge blod på tanden til at lære mere.
Det er vigtig at inddrage den enkelte elev i en til dels demokratisk proces, hvor de kan være medbestemmende på undervisningens indhold. Thomas er tålmodig og tilpasser sig det læringstempo, der er behov for.
Trommer (Nybegynder – øvet):
Vælger man trommer, så kan man her forvente at blive undervist i forskellige teknikker og genrer, som bliver tilpasset elevens niveau. Udover dette kigges der på forskellige grooves, fills og nodelære.
Der vil blive rig mulighed for elevens eget indspark til undervisningens indhold.
Klaver (Nybegynder):
Som nybegynder kan det være en fordel, at få kendskab til en smule nodelære samt den motoriske del af fingersætningen.
Erfaringen viser, at det er en god ide at starte med melodier, eleven kender på forhånd. Egen kompositioner er også altid et hit.
Guitar (Nybegynder):
I guitar kan du forvente at blive undervist i de grundlæggende akkorder, riffs og skalaer, der vil bygge et fundament for at kunne spille soloer.
Musik-karrusel:
Erfaring viser, at særligt børn er glade for at få tilbuddet om at smage på forskellige instrumenter. I musik-karrusellen lægges der vægt på at vise børn, hvad de forskellige instrumenter kan og på denne måde, bliver man undervist i flere instrumenter i løbet af samme omgang (trommer, klaver og guitar).
Første lektion
I første lektion forventningsafstemmes der for den kommende undervisning i forhold til, hvad du har lyst til lære og hvad du måske allerede har lært. Thomas har naturligvis noget, til opstarten – det vigtigste er, at man kommer i gang med at spille musik hurtigst muligt!